AKTUELNO

Nastavnici su najvažniji u odgoju i obrazovanju ličnosti

Nakon prekida redovne nastave u školi, Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona, Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona, JU Srednja elektrotehnička škola Tuzla i kompanija Leftor d.o.o. Tuzla, postavili su okvir za realizaciju online nastave u osnovnim i srednjim školama Tuzlanskog kantona.

Pedagoški zavod je odmah po prekidu redovne nastave u školi formirao stručne komisije za nastavne predmete: Matematika, Fizika, Biologija, Hemija, Historija, Sociologija, Filozofija, Logika, Demokratija i ljudska prava, Građansko obrazovanje, Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost, Islamska vjeronauka (realizuje Muftijstvo tuzlansko), Likovna kultura, Muzička kultura, Informatika, Geografija, Tehnički odgoj. Uspostavljena je i odlična saradnja sa televizijskim kućama RTV Slon i RTV7, naročito sa RTV TK koji su ustupili programsku shemu i realiziraju program TV Škola za učenike od I do V razreda osnovne škole.

Na osnovu dostupnog materijala, ICT opreme, kao i zajedničkog skromnog iskustva, pokrenuta je priprema, usaglašavanje i izrada nastavnih jedinica. Nastavne jedinice od I do V snimaju se i emituju u saradnji s RTV TK, a predmetna nastava se postavlja na platformi internet kompanije Leftor. U pripremi i realizaciji materijala učestvuje 98 nastavnika i 10 savjetnika Pedagoškog zavoda.

Imajući u vidu zahtjevan zadatak, da se u ovim vanrednim okolnostima olakša rad nastavnicima u osnovnim i srednjim školama Tuzlanskog kantona i omogući preuzimanje nastavnih jedinica za školske platforme, članovi komisija i njihove kolege u školama su, za pet sedmica online nastave, uradili ogroman posao. Bilo je potrebno za kratko vrijeme: uspostaviti komunikaciju sa roditeljima, osnovati grupe pomoću programskih alata i uspostaviti kontinuiranu saradnju sa roditeljima („online informacije“), uspostaviti elektronsku komunikaciju s učenicima, organizirati ispite, kreirati online raspored aktivnosti kako bi se izbjeglo opterećenje učenika (kontrolni radovi, provjere i sl.), postavljati nastavne jedinice na Moodle platformu, postavljati zadaće i pojašnjenja, svakodnevno motivirati učenike i pružati im različite upute, ispravljati domaće i pismene zadaće i otkloniti nejasnoće, pratiti angažovanost učenika na platformi, planirati i realizirati online časove lektire koristeći se odgovarajućim aplikacijama, održavati online sjednice odjeljenskih vijeća i prisustvovati online sjednicama stručnih organa u školi. Nastavnici su u vrijeme nesreće bili psihosocijalna podrška učenicima koji osjećaju anksioznost, neizvjesnost, zamjenu dan-noć…. U takvim okolnostima, kada se moraju posvetiti svojoj porodici, nastavnici smišljaju testove za novi način nastave, pripremaju sedmične izvještaje o realizaciji online nastave i proslijeđuju ih pedagoškoj službi…U ovom ružnom vremenu, nastavnici su još jednom pokazali da su najvažniji u odgoju i obrazovanju ličnosti.

„Vodilja ovih i prethodnih sedmica za mene, kolegu i kolegice, koji su učestvovali u pripremanju i realizaciji časova za online nastavu bila je da iskoristimo resurse (nastavničke kompetencije, tehnologiju kojom raspolažemo, savjete starijih kolega), prilagodimo nastaloj sitauaciji i na taj način doprinesemo dobrobiti nastavničke zajednice. Trebalo je  izdvojiti nastavne sadržaje, sažeti ih i preoblikovati u prezentacije  vodeći  računa o metodičkim postupcima kojima vodimo učenike kroz nastavne sadržaje, montirati materijal, proslijediti do platforme. Neizostavna je bila podrška kolega i kolegica i svaka riječ zahvalnosti zapravo je potvrdila jedno – u ovome smo svi zajedno uspjeli, od Ministarstva, Pedagoškog zavoda,  snimatelja, internet kompanije Leftor, do nastavnika koji su u konačnici pojasnili  sadržaje i usmjerili učenike na samostalan rad. U trenutku kad je sve stalo, nastava u našim školama nastavila je svoj, sada izmijenjeni život. Mnogi od nas, u ovim danima, radeći sa učenicima potvrdili su da posao prosvjetnog radnika nije „posao“ već odgovoran i požrtvovan poziv u punom značenju te riječi“  – iskustva su prof. Melike Suljagić, koja je i član komisije za nastavni predmet Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost.

Snimanje nastavnih jedinica se nastavlja i potrebno je da svi nastavnici snimljene nastavne jedinice koriste u online nastavi, kako bi pristup u realizaciji nastave bio jedinstven. Pedagoški zavod proširit će mrežu saradnika/nastavnika za pojedine predmete kako bi se postigla maksimalna pravovremenost, pripremanje i snimanje nastavnih jedinica, te tako ostvario što je moguće obuhvatniju i kvalitetniju online nastavu. Zahvaljujemo se svim osnovnim i srednjim školama, nastavnicima, nastavnicima/saradnicima-članovima stručnih komisija, na dosadašnjoj uspješnoj organizaciji i realizaciji (ne zaboravljajući cjelokupan kontekst) online nastave, ali također i na nastavku saradnje u narednom periodu. Ostaje nam da svi zajedno pratimo instrukcije nadležnih organa o epidemiološkom stanju, što će se svakako reflektovati i na organizaciju nastavnog procesa u narednom periodu.