U prostorijama Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona danas je održan radni sastanak posvećen utjecaju i upotrebi vještačke inteligencije u obrazovnom sistemu, s posebnim fokusom na razvoj kritičkog mišljenja. Sastanku su, pored ministra obrazovanja i nauke Ahmeda Omerovića i njegovih saradnika, prisustvovali i dr. Sabina Đonlagić-Alibegović te direktor Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona, Izet Numanović.
Razgovarano je o mogućnostima efikasnije primjene dostupnih alata vještačke inteligencije u nastavnom procesu. Zaključeno je da fokus ne treba biti na strahu od zloupotreba, već na prepoznavanju prilika koje razvoj vještačke inteligencije nudi obrazovanju.
Posebno su razmatrane potrebe za sistemskom podrškom nastavnicima, kroz kontinuirane obuke i stručno usavršavanje. Dogovoreno je da se u ovaj proces uključe svi relevantni akteri – obrazovne institucije, univerziteti i nadležne službe – kako bi se osigurao sveobuhvatan pristup razvoju digitalnih i kritičkih kompetencija kod djece i mladih.
Na sastanku je istaknuto da obrazovni sistem mora proaktivno odgovoriti na izazove savremenih tehnoloških tokova, pri čemu razvoj kritičkog mišljenja kod učenika i studenata zauzima centralno mjesto.
U okviru ovogodišnjeg Ljetnog univerziteta bit će organiziran i panel posvećen upotrebi vještačke inteligencije, s posebnim naglaskom na kreiranje dokumenata za njeno korištenje u obrazovanju.
Naglašena je potreba za strateškim pristupom koji obuhvata i kratkoročne i dugoročne mjere. Dugoročne mjere uključuju reformu kurikuluma s ciljem jačanja kritičkog mišljenja, uz paralelnu implementaciju programa obuke za nastavnike.
Kao kratkoročne mjere, predloženo je uvođenje debatnih programa u osnovne i srednje škole, kao i organizacija debatnih takmičenja s ciljem razvoja kritičkog razmišljanja i izražavanja.
Također je naglašeno da obrazovni sistem već ima dobre temelje za integraciju novih sadržaja kroz postojeće oblike projektne nastave, poput programa iz poduzetništva, praktičnog obrazovanja za aktivno građanstvo (“Projekat građanin”), te nastavnih sadržaja iz oblasti biosigurnosti i biozaštite.