Na današnjoj press konferenciji Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona prezentovan je niz stručnih usavršavanja za direktore, pedagoge i predsjednike stručnih aktiva osnovnih i srednjih škola, koje realiziraju Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona i Društvo pedagoga i psihologa Tuzlanskog kantona.
Seminari su, prema riječima ministra obrazovanja i nauke TK Ahmeda Omerovića, samo jedan od segmenata kojim Vlada Tuzlanskog kantona i resorno ministarstvo žele ojačati sigurnosno okruženje za učenike, roditelje i zaposlenike u školama.
„Mi smo donijeli propis i osigurat ćemo sredstva da imamo fizičko i tehničko osiguranje u školama. Drugi segment je izmjena niza propisa kao što je kućni red u školama, pravilnik o disciplinskoj odgovornosti, etički kodeks. Sve ćemo to promijeniti i usvojiti u toku septembra. Ovo je treći segment a koji se odnosi na jačanje kompetencija kod nastavnika s ciljem prevencije neprihvatljivih ponašanja kod učenika. Ovo je nužno kako bismo imali kvalitetnije sigurnosno okruženje“, kazao je ovom prilikom ministar Omerović.
Da je pred svim učesnicima u obrazovnom procesu daleko veći zadatak od prevencije mišljenja je pomoćnik direktora Pedagoškog zova TK Izet Numanović.
„Moramo ući i u područje promjene paradigme kompletne kulturološke slike ponašanja, ne samo u školi nego i u društvu, kaže Numanović fokusirajući se na odnos poštovanja. Do kraja avgusta u općinama i gradovima na području TK bit će organizovane obuke u školama. Drugi set seminara uslijedit će krajem septembra.
Tematski blokovi, prema riječima Numanovića, odnose se na rad sa učenicima, na međuljudske odnose u školama, jačanje tzv. didaktičkog trokuta učenik-nastavnik-roditelj, fer i korektnim odnosima u smislu razmjene informacija, komunikacije, obraćanja od strane nastavnika i roditelja sa velikom dozom empatije, poštivanja i uvažavanja jer su radi o partnerima u obrazovanju.
O temama je govorila i predsjednica Društva pedagoga i psihologa TK Adina Arapčić. Zahvalivši se što je prepoznat stručni resurs u okviru Društva koje postoji nekoliko decenija i okuplja pedagoge i psihologe koji su zaposleni u javnim ustanovama, Arapčić je kazala da je ovo „prilika da unaprijedimo svoja znanja i vještine kroz različite teme koje smo pripremili a koje se odnose npr. na međuljudske odnose u kolektivu, rad sa djecom koja su u riziku ili imaju određena rizična ponašanja, mentalno zdravlje, različite vrste nasilnog ponašanja, ulogu razrednika i porodice u odgoju djeteta, prevencije i intervencije nekih oblika neprihvatljivog ponašanja“.
Dogovoreno je da će biti rađene i povratne evaluacije o seminarima kako bi se vidjelo šta je još prema mišljenju nastavnika potrebno uraditi u školama, kao orijentacija za buduće djelovanje.