„Umjetna inteligencija nije budućnost već sadašnjost“, rečeno je danas na panel diskusiji održanoj u okviru Ljetnog Univerziteta u Tuzli. Učesnici su ukazali na prednosti i mane, kao i potrebu za integrisanjem u obrazovni sistem.
„Veoma je važna poruka da se akademska zajednica aktivno uključila u razgovore o tome kako integrisati vještačku inteligenciju u obrazovni sistem i na taj način obrazovanje učiniti snažnijim. Mnogo je načina na koje će vještačka inteligencija uticati na obrazovanje, sticanje novih znanja i vještina. Bitan je i način na koji će se vještačka inteligencija odraziti na određene profesije. Neke će nestati. Druge će se razvijati. Obrazovanje mora taj trend pratiti“, kazao je Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK.
Organizatori panela su istakli da su zbog mogućih zloupotreba neophodne jasne smjernice za korištenje umjetne inteligencije. „To je kompleksno pitanje pošto mi pokušavamo da definišemo koji su interesi naših obrazovnih institucija kad su u pitanju ovi alati. Pokušavamo se fokusirati na unaprjeđenje nastavnog procesa i upotrebu onih alata koji nastavnicima omogućavaju kvalitetnije kreiranje nastave, upotrebu alata koji će razviti specifične vještine kod učenika i studenata“, rekla je Sabina Đonlagić Alibegović, redovni profesor Ekonomskog fakulteta UNTZ.
Rečeno je i da se ne treba previše oslanjati na vještačku inteligenciju i da je, s obzirom na prednosti i opasnosti, kritično mišljenje ključna komponenta u korištenju AI. „Istraživanje koje mi provodimo je pokazalo da studenti najčešće koriste alate umjetne inteligencije za prikupljanje informacija. Pri tome zanemaruju da svi ti alati generišu nepouzdane informacije da često postoji efekat pristrasnosti i slično tako da zaista moramo biti oprezni. Zato kažemo: edukacija uz jasne smjernice kada i kako koristiti te alate“, rekla je Jasmina Okčić Džindo, redovni profesor Ekonomskog fakulteta UNTZ.
Primjena vještačke inteligencije bi trebala biti uz poštovanje načela transparentnosti i etičnosti. Učesnici panel diskusije iz susjednih zemalja i Poljske, podijelili su svoja višegodišnja iskustva u primjeni vještačke inteligencije.
“Činjenica je da je to nešto što je sada prisutno i biće sve prisutnije za sve nas u javnom životu i obrazovanju i potrebno je da se mi upoznamo s tim alatom i da mi naučimo kako da ga koristimo i usmjerimo učenike od najranijeg uzrasta kako da konstruktivno koriste umjetnu inteligenciju”, rekla je Vesna Bratovčić, prorektor za međunarodnu i međuuniverzitetsku saradnju UNTZ.
Ekonomski fakultet je u okviru Ljetnog Univerziteta u Tuzli organizovao je i panel diskusije o finansijskoj pismenosti i integraciji stranih radnika. Do 10. jula kada se zatvara Ljetni univerzitet biće održano još nekoliko panel diskusija o gorućim problemima u Bosni i Hercegovini.
Opširnije u prilogu RTV TK